Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania oraz ochrony danych osobowych Klientów zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

Kto kontroluje Państwa dane osobowe?

Administratorem Pani/Pana („Klient”) danych osobowych jest Fundacja Nil Desperandum z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Mirtowa 29, 04-690 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000718513, NIP: 9522174956, REGON: 369482390 („Administrator”). W sprawach ochrony danych osobowych należy kontaktować się z Piotrem Kurkowskim, e-mail: p.kurkowski@nildesperandum.pl.

Pojęcia, które nie zostały zdefiniowane w niniejszej Klauzuli Informacyjnej przyjmują znaczenie nadane im w Regulaminie Sklepu Internetowego.

Dane osobowe Klienta mogą zostać udostępnione pracownikom lub współpracownikom Administratora upoważnionym do ich przetwarzania na polecenie Administratora, a także podmiotom, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych, a więc podmiotom realizującym usługi księgowe, informatyczne, marketingowe, prawne i organizacyjne umożliwiające Administratorowi świadczenie usług zgodne z zawartą z Klientem umową i Polityką Prywatności („Podmioty Współpracujące”) oraz właściwym organom (Policji, Prokuraturze, Sądom, Urzędom Skarbowym etc.) w zakresie realizowania przez nie zadań delegowanych ustawowo, na ich żądanie z zachowaniem wszelkich gwarancji i środków technicznych zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych.

Administrator w szczególności dochowuje należytej staranności przy selekcji oraz wyborze Podmiotów Współpracujących a następnie na etapie zawierania z nimi umowy, upewnia się, iż podmioty te zapewniają należyty poziom zabezpieczeń w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych. 

Gdzie przechowujemy Państwa dane osobowe?

Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. Każda operacja przesyłania danych osobowych jest wykonywana zgodnie z obowiązującym prawem oraz niniejszą Polityką Prywatności Jeśli dane są przekazywane poza obszar EOG, Administrator stosuje wszelkie dostępne środki techniczne w odniesieniu do krajów, w przypadku których Komisja Europejska nie stwierdziła odpowiedniego poziomu ochrony danych.

Gwarancje i oświadczenia Administratora.

Administrator gwarantuje ochronę danych osobowych i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO. Administrator dokonuje zbierania danych jedynie w takim zakresie, który jest niezbędny do wykonania umowy zawartej przez Klienta. 

Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

Na jakiej podstawie Administrator przetwarza Państwa dane osobowe?

Przetwarzanie danych osobowych Klienta będzie się odbywać w poniższych celach w oparciu o poniższe podstawy prawne 

  1. w zakresie odbierania i archiwizowania oświadczeń woli Klienta w związku z zawieraną umową, jako realizacji praw osób korzystających z usług świadczonych przez Administratora, korzystania z witryny Administratora i nabywania produktów sprzedawanych przez Administratora – art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO (wykonanie umowy, wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i prawnie usprawiedliwiony cel/uzasadniony interes Administratora);
  2. w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji lub zgłoszonych roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO – Administrator przetwarza dane osobowe Klienta w celu zapewnienia Klientowi możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu wad prawnych oraz fizycznych Produktów, Administrator zapewnia przy tym Klientowi możliwość skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmi za wady fizyczne oraz prawne rzeczy oraz uprawnień konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa;
  3. w zakresie dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie usprawiedliwiony cel/uzasadniony interes Administratora);
  4. w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń z tytułu realizacji zawartej umowy na dostawy – art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO (wykonanie umowy, wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i prawnie usprawiedliwiony cel/uzasadniony interes Administratora) – Administrator przetwarza dane osobowe w związku z obowiązkami nakładanymi przez przepisy prawa w tym ustawę o podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Administratora faktur VAT;
  5. w celach analitycznych [doboru usług do potrzeb naszych Klientów, optymalizacji naszych produktów w oparciu także o uwagi Klienta na ich temat i zainteresowanie Klienta, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedaży i posprzedażowej w tym reklamacji, itp.] będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – w naszej opinii przetwarzanie tych danych jest korzystne również dla użytkownika, gdyż powoduje ulepszenie jego doświadczenia oraz pozwala na oferowanie użytkownikowi lepszej jakości usług;
  6. w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów przed właściwymi organami państwowymi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  7. w celu badania satysfakcji Klientów, użyteczności oraz jakości świadczonych usług będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych Klientów z produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  8. w celu wykonania umowy o wykonywanie usług elektronicznych, a więc w celu umożliwienia złożenia zamówienia drogą elektroniczną (podjęcie działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy), jak również w celu wykonywania umów, których stroną jest Klient (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
  9. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, dane mogą być przetwarzane w celu oferowania przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem potrzeb Klienta, wysyłki newsletterów – tylko jeżeli Pani/Pan wyrazi na to zgodę;
  10. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania newsletterów w kanałach komunikacji podanych przez Klienta – tylko jeżeli Pani/Pan wyrazi na to zgodę.

Administrator zapewnia, iż podanie wszelkich danych jest dobrowolne, ale w zakresie innym niż w celu marketingu bezpośredniego (podstawy przetwarzania określone w ppkt. 9 – 10, podanie danych jest niezbędne zawarcia umowy świadczenia usług. Brak podania danych osobowych lub żądanie usunięcia danych osobowych lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, będzie powodował niemożliwość świadczenia usług w ww. zakresie.

Jak długo Administrator przechowuje Państwa dane osobowe?

Administrator przechowuje dane osobowe przez następujący okres czasu: 

  1. w celach opisanych w pkt (1) w ppkt. 1-3 powyżej przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej lub okres dochodzenia roszczeń przez Klienta określony przepisami prawa, w szczególności kodeksu cywilnego;
  2. w przypadku przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt (1) ppkt. 4 powyżej – przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg rachunkowych, jednak nie krócej niż przez termin przedawnienia roszczeń z tytułu działalności prowadzonej przez Administratora;
  3. w celach opisanych w pkt (1) ppkt. 5 – 8 powyżej przez czas prowadzenia przez Administratora działalności gospodarczej;
  4. w celach opisanych w pkt (1) ppkt. 9 oraz 10 powyżej przez czas prowadzenia przez Administratora działalności gospodarczej, chyba że wcześniej Klient wycofa swoją zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie.

Odmowa podania danych w związku z przetwarzaniem ich w celach wskazanych w zdaniu poprzedzającym (pkt (ii) ppkt. 1 – 4 oraz 8 uniemożliwi Administratorowi zapewnienie prawidłowego korzystania przez Klienta z usług objętych umową, a w szczególności uniemożliwi rozpatrywanie zgłoszonych przez Klientów roszczeń.

Jakie mają Państwo prawa?

Klient posiada prawo do: 

  1. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
  2. prawo dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,
  3. prawo żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
  4. prawo żądania usunięcia danych osobowych,
  5. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  6. prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację, która uzasadnia zaprzestanie przetwarzania objętego sprzeciwem,
  7. prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które przetwarzane są na podstawie umowy lub na podstawie zgody.

Aby skorzystać z powyższych praw Uczestników powinien się skontaktować z Administratorem. Aby mieć pewność, że kontaktuje się z Administratorem osoba uprawniona do złożenia wniosku, Administrator może poprosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających na skuteczne uwierzytelnienie i identyfikację.


W zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody, zgoda ta może zostać wycofana w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny lub na nasz adres mailowy. 

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy RODO.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem prawnym oraz warunkiem zawarcia umowy dot. nabycia oferowanych przez Administratora produktów. Brak podania danych osobowych będzie powodował niemożliwość świadczenia usług w ww. zakresie.